زابلی ...

تا دوره دبیرستان حتی به ذهن من هم خطور نمی کرد که یک روزی می شود که نام فامیلی من انقدر مرا به چالش بکشد !
استارت این چالش از روز اولی که وارد دانشگاه شدم زده شد تا الآن . روز اول دانشگاه ، یکی از دوستان این سوال به ظاهر معمولی ولی در واقع بسیار پیچیده رو ازم پرسید که : توکه فامیلی ت زابلیه ، پس چرا بچه آملی ؟!
هم اکنون که نزدیک به 27 سالمه ، این سوال تبدیل به تکراری ترین سوال زندگیم شد و مطمئنا باز هم خواهد بود !

و نکته جالب این قضییه اینجاست که اگر بهشون بگم که پدرِ  پدربزرگِ  پدربزرگم آملی بوده قبول نمی کنن و فکر میکنن که دارم از هویت خودم فرار می کنم ! ولی مثلا اگه بهشون بگم که ما از اون دسته زابلی هایی هستیم که وقتی تو زابل خشکسالی اومد به سمت مناطق خوش آب و هوای کشور مهاجرت کردیم و بعد از تولید مثل های فراوان سر از اینجا در اوردیم ، حرفمو سریع می پذیرن و معمولا بعدش میگن : قیافه ت هم خیلی شبیه زابلی هاست !